Advertentie’s
Web & Email Service Center Klik hier om naar de site te gaan.

Email Service Center
Niet meer afhankelijk van uw provider...
Klik hier om naar de site te gaan.

De kikoy (of kikoi) vormt de basis voor alle producten in de KikoyShop. De handdoeken, omslagdoeken, rokjes, tassen, sjaals en babycapes worden allemaal gemaakt van de originele kikoystof.
Klik hier om naar de site te gaan.

Mooi, glanzend en gezond haar is mede afhankelijk van je dagelijkse dieet. Je haar heeft vitamines, proteïnen en mineralen nodig, net als de rest van je lichaam. Maar welke heeft je haar het hardste nodig en in welk eten vind je die?

(Pro) Vitamine A
Vitamine A is goed voor de opbouw van gezond haar en helpt bij droog en/of breekbaar haar. Deze vitamine vindt je in veel groentes zoals worteltjes, paprika, broccoli en spinazie. Maar ook in boter, eieren, melkproducten en vette vis.

Vitamine B
Vitamine B is essentieel voor gezond en glanzend haar. Een tekort hieraan kan het haar zwakker maken. Het kan je helpen dikker en voller haar te krijgen en het helpt gespleten haarpunten te voorkomen. Je vindt het in eieren en melk maar ook in nootjes en sojabonen.

Vitamine C
Vitamine C verbetert de conditie van het haar en geeft het vitaliteit en glans. Vitamine C vind je vooral in (citrus) vruchten.

Mineralen ijzer, zink en koper
De mineralen ijzer, zink en koper zijn van belang voor gezond en glanzend haar omdat het voor de transport van alle belangrijke voedingsstoffen en zuurstof(opname) zorgt. Bovendien groeit je haar sneller als je genoeg van deze mineralen binnen krijgt. IJzer vind je in veel groentes en vlees, zink in vlees en vis en koper vind je vooral in groente, noten en zaden.

Proteïnen
Een tekort aan proteïnen kan resulteren in droog, dof haar en/of dunner haar. Het is dus erg belangrijk dat je genoeg proteïnerijk voedsel binnen krijgt. Vis is een belangrijke bron van proteïnen maar je vindt ook veel proteïnen in vlees, kaas, eieren, yoghurt en peulvruchten.

Verder
Verder hou je je haartjes gezond door veel water te drinken, het drinken van cafeïne (koffie) en alcohol te beperken, weinig verzadigde vetten en suikers binnen te krijgen en te stoppen met roken.

Een gevarieerd en gebalanceerd voedingspatroon is dus van groot belang voor gezond en glanzend haar. Maar je kunt je haar natuurlijk ook een handje helpen met speciale voedingssupplementen die gezond en glanzend haar bevorderen zoals vitamine B-complex, ijzerpreparaat of zink.

One Response to “Eet je haar gezond en glanzend”

  • ub90.info zegt:

    Held throughout two and a half days at the Hyatt Regency Valencia in Los Angeles, California, the
    Healthy Lifestyle Expo will enable you change your life!

Leave a Reply


Design & Hosting by HostingServiceCenter